لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با هدف بهبود اندازه و شکل ظاهری لابیاهای داخلی و خارجی واژن انجام می شود چرا که در حالت کلی باید لبه های داخلی واژن از لبه های خارجی ان کوچک تر باشد و از آن خارح نشود ، رسیدن به این هدف با انجام جراحی زیبایی واژن امکان پذیر می باشد، انجام لابیا پلاستی علاوه بر بهبود فرم ظاهری لابیاها ، منجر به جوانسازی واژن و همچنین افزایش اعتماد به نفس آنان نیز می گردد. لابیا پلاستی در تهران و سایر شهر های ایران ، امروزه در میان خانوم ها بسیار شایع بوده و طرفداران خاصی را دارد. در ادامه این مقاله دکتر سمیه یگانه بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی در تهران در رابطه با عوارض لا بیاپلاستی ، مدت زمان عمل لابياپلاستي ، روش های انجام آن و غیره مطالبی را بیان کرده است که شما با خواندن آن ها خواهید فهمید که آیا کاندید مناسبی برای انجام آن هستید یا خیر؟

توجه

لازم به ذکر است لابیاهای بزرگ ، علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن زیبایی ناحیه خارجی تناسلی بانوان ، منجر به بروز محدودیت هایی در حین فعالیت های فیزیکی و همچنین نوع لباس پوشیدن بانوان نیز می گردد ؛ از این رو باید ذکر کرد جراحی لا بیاپلاستی ، علاوه بر جنبه زیبایی ، جنبه درمانی نیز دارد.

دلایل اصلی خانم ها برای انجام لابیاپلاستی چیست ؟

در سال های اخیر تقاضا برای انجام جراحی زیبایی واژن افزایش یافته است. در این میان برخی از زنان به دلایل زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی در تهران و دیگر شهر ها را انجام می دهند و بعضی دیگر به دلیل احساس ناراحتی در مسائلی مانند لباس پوشیدن یا رابطه جنسی به سراغ این عمل زیبایی می روند. بنابراین دلایل متفاوتی وجود دارد که در هر فردی متفاوت می باشد. بنابراین لابیا پلاستی می تواند در بهبود کیفیت زندگی نقش موثری داشته باشد.

دلایل دیگری هم برای انجام لابیاپلاستی وجود دارد که عبارتند از :

• احساس درد هنگام رابطه جنسی
  • درد به هنگام پوشیدن شلوارهای تنگ یا ورزش کردن
  • عدم تقارن در ظاهر واژن
  • عدم تحریک کلیتوریس به میزان کافی به دلیل وجود پوست اضافی روی ناحیه کلیتوریس

لابیاپلاستی

در صورت عدم درمان لابیا های بزرگ چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به خارجی بودن این ناحیه از بدن ، همانند تمامی قسمت ها علاوه بر اینکه وضعیت حفظ سلامتی بدن را بر عهده دارد ، زیبایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در حالت عادی لابیا ها تقریبا شکلی افتاده دارند و لایه های مینور و ماژور در آن اغلب به صورت چین خورده هستند. به همین دلیل یکی از مشکلاتی که ممکن است در این ناحیه از بدن خانم ها ایجاد شود عدم برخورداری از ظاهر مناسب می باشد که به دلایل متفاوت همچون عدم متقارن بودن دو لابیا که مادرزادی بوده اند ممکن است ایجاد شود.

تورم لابیا ها نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای خانم ها به وجود آید که عوارض جانبی بسیار زیادی دارد و اصلی ترین و مهم ترین راهکار درمانی برای درمان آن عمل جراحی لابیاپلاستی می باشد. البته لازم به ذکر است که این مشکل بیشتر در دوران بعد از بلوغ رخ می دهد ، اما نباید گفت که تنها بلوغ علت ابتلا به این عارضه می باشد.

اکثر کسانی که به عفونت های مختلف دهانه واژن مبتلا می شوند یا کسانی که بارداری هایی با سابقه زایمان طبیعی دارند نیز با تورم لابیا ها رو به رو شده و به درمان نیاز پیدا خواهند کرد. از جمله مشکلاتی که می تواند در اثر تورم لابیا ها در خانم ها به وجود آید می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

• بی اختیاری ادرار
  • افزایش احتمال ابتلا به عفونت
  • درد و ترشحات واژن
  • مشکل در فعالیت های جنسی
  • و غیره

بهتر است تشخیص اینکه چرا لابیا ها ورم می کنند را به یک جراح و متخصص زنان و زایمان خوب و حرفه ای بسپارید تا وی بعد از کشف علت بروز این عارضه در شما بهترین روش درمانی را به شما ارائه دهد.

کاندیدای مناسب

• نامتقارنی لابیاها ( در اغلب بانوان ، دیده می شود که لابیاها متقارن نبوده و این امر موجب درخواست آنان جهت انجام جراحی می گردد.)
  • لابیا بزرگ و بدون فرم ( بانوانی که دارای لابیاهای بزرگ و بی فرم هستند. )

انواع روش های لابیاپلاستی

امکان انجام لابياپلاستي ، به دو روش جراحی و غیر جراحی وجود دارد که در ذیل به طور مختصر در ارتباط با آن ها توضیح داده شده است ؛ البته لازم به ذکر است که انتخاب نحوه انجام لابیاپلاستی در تهران یا دیگر شهر های ایران ، با در نظر گرفتن شرایط بیمار و تشخیص جراح و متخصص زنان تعیین می شود.

• با استفاده از لیزر

لابیاپلاستی با لیزر را به دلیل عدم استفاده از تیغ جراحی می توان از بهترین تکنیک های جراحی زیبایی واژن دانست. از آنجایی که در این روش فرد درد و خونریزی ندارد، بسیاری از افراد این تکنیک را می پسندند.

• سافتنینگ

سافتنینگ ، یکی از تکنیک های جدید لابیاپلاستی می باشد ؛ در این روش نیاز به ایجاد هیچ گونه برش نبوده و لابیاها با استفاده از ابزاری مخصوص تراش داده می شوند ؛ لازم به ذکر است این تکنیک از سافتنینگ ، مناسب بانوانی می باشد که اندازه لابیا آن ها کمتر از نیم یا یک سانت باشد. لازم به ذکر است لابیا پلاستی با این روش ، در بانوانی که تنها خواستار تغییر شکل یا تغییر رنگ لابیاها هستند ، نیز کاربرد دارد.

• تیغ جراحی

جراحی لابیاپلاستی ، عملی ساده و سرپایی می باشد که تحت بیهوشی و بی حسی قابل انجام خواهد بود ؛ لازم به ذکر است که عمل جراحی لابیاها، تحت دو تکنیک Trim و wedge ، قابل انجام می باشد ؛ تفاوت این دو روش در نوع ایجاد برش است.

آیا همزمان با لابیاپلاستی می توان کلاهک کلیتوریس را کوچک کرد؟

در برخی از خانم ها در ناحیه کلیتوریس ، پوست اضافی وجود دارد که باعث می شود هنگام رابطه جنسی به اندازه کافی تحریک نشود. بنابراین می توان کوچک کردن کلاهک کلیتوریس را همزمان با عمل لابیاپلاستی انجام داد که این امر می تواند منجر به زیبایی واژن و افزایش تحریک پذیری آن شود.

عوارض لابیاپلاستی

در صورتی که لابياپلاستي ، توسط پزشک متخصص زنان حاذق ، انجام گرفته و بانوان نیز نکات و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نمایند ؛ کاملا بی خطر و ایمن می باشد.

نظر بهترین دکتر زنان و زایمان اقدسیه تهران در رابطه با نکات مراقبتی بعد از عمل

در لابیاپلاستی تهران ، کرج ، شیراز و غیره هم مانند سایر روش ها نیاز است پس از جراحی ، نکاتی رعایت شود تا فرد هر چه سریع تر بهبود یابد و بتواند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد. برخی از این نکات عبارتند از:

• تا چند روز پس از عمل لابیا پلاستی برای کاهش درد و تورم در ناحیه واژن از کمپرس یخ و قرص های مسکن استفاده نمایید ؛ پیش از مصرف مسکن پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید.
  • توصیه بهترین جراح زنان و زایمان در تهران به خانم های که عمل لابیاپلاستی را در تهران یا دیگر شهر های ایران انجام داده اند این است که از انجام تمرینات ورزشی که موجب وارد شدن فشار به ناحیه واژن می شود تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  • اکثر افراد پس از یک هفته می توانند به محل کار خود بازگردند.
  • تا ۲۴ ساعت پس از جراحی لا بیاپلاستی از حمام کردن خودداری کنید و سعی کنید ناحیه جراحی را ماساژ ندهید.
  • به منظور جلوگیری از باز شدن زخم ها تا چند هفته پس از عمل از داشتن رابطه جنسی خودداری کنید.
  • بهتر است مطابق توصیه متخصص زنان تا مدتی از پوشیدن شلوار تنگ و چسبان خودداری کنید.

سایر مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

• از یک روز پس از لابیا پلاستی ناحیه تناسلی را با آب و صابون شستشو دهید و آن را تمیز نگه دارید.
  • برای جلوگیری از وارد شدن فشار به ناحیه تناسلی تا مدتی از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • توصیه بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران به افرادی که این عمل را انجام داده اند این است که حداقل تا ۶ هفته پس از لابياپلاستي از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • بهتر است برای جلوگیری از یبوست، به انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی بپردازید.
  • تا چند روز پس از جراحی زیبایی واژن از رانندگی کردن اجتناب کنید.
  • در صورت خونریزی یا درد شدید به پزشکتان مراجعه کنید.

سوالات متداول لابیاپلاستی و پاسخ بهترین جراح و متخصص زنان در اقدسیه تهران

لابیا پلاستی در دوران بارداری

شاید برای بسیاری از خانم ها این سوال پیش آید که آیا در دوران بارداری می توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟ مطابق نظر متخصص زنان بهتر است در دوران بارداری جراحی انجام نشود؛ زیرا در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی، لابیای مینور بزرگتر از حد طبیعی می شود که این حالت معمولا تا چند ماه پس از زایمان هم ادامه می یابد.

بهترین سن برای جراحی لابیا پلاستی

از سوالات شایع در میان خانم ها این است که مناسب ترین سن برای جراحی لابیا پلاستی چه زمانی است؟ این نوع جراحی زیبایی واژن ، کاملا بی خطر است و به صورت سرپایی انجام می گیرد. بهترین سن برای انجام از نظر دکتر سیمه یگانه بهترین دکتر زنان در اقدسیه تهران پس از اتمام سن بلوغ زمانی که رشد جنسی در آن ها تکمیل شده است ، می باشد.

آیا انجام این جراحی در دختران باکره امکان پذیر است؟

لابیاپلاستی در دختران باکره هم امکان پذیر می باشد؛ زیرا در این عمل متخصص زنان تنها بر روی رفع ایرادات لبه های واژن تمرکز می کند ، بنابراین آسیبی به پرده بکارت نمی رسد.

آیا این عمل موجب عفونت واژن می شود ؟

شاید برخی از افراد تصور کنند که پس از جراحی لابیاپلاستی در تهران یا سایر شهر های ایران ممکن است در اثر بخیه های جراحی دچار عفونت شوند در حالی که اصلا اینطور نیست و در صورت انتخاب پزشک ماهر و رعایت نکات و مراقبت های قبل و بعد از آن هیچ گونه خطری افراد را تهدید نمی کند.

آیا این نوع جراحی زیبایی واژن درد دارد ؟

ممکن است بسیاری از خانم ها از درد هنگام جراحی لابیاپلاستی تهران یا دیگر شهر های ایران بترسند که این امری کاملا طبیعی است ولی لازم است بدانید این جراحی زیبایی واژن هیچ دردی ندارد زیرا در این روش واژن تحت بی حسی کامل قرار می گیرد بنابراین بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند.

مزایای لابیاپلاستی در اقدسیه تهران

• عمل لابياپلاستي فاقد عوارض جانبی می باشد البته در صورتی که توسط متخصص زنان حاذق و باتجربه انجام گیرد.
  • دوره نقاهت لابیاپلاستي کوتاه می باشد.
  • در لابیا پلاستی نیازی نیست که فرد بیهوش شود و با بی حسی موضعی هم قابل انجام است.
  • در صورتی که در این عمل از لیزر استفاده شود معمولا بخیه ای زده نمی شود.
  • این عمل به صورت سرپایی می باشد و نیازی به بستری شدن فرد در بیمارستان نیست.
  • لابیا پلاستی موجب جوانسازی واژن می شود در نتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.
  • مهمترین مزیت لابیاپلاستی ، برطرف شدن عدم تقارن و بزرگ بودن لابیا می باشد که در این صورت واژن ظاهر زیبایی به دست می آورد.

هزینه لابیاپلاستی در تهران سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

هزینه لابیا پلاستی در بانوان ، با توجه به پارامترهای بسیاری متفاوت می باشد ؛ از این رو به کسانی که قصد آگاهی از هزینه لابیاپلاستی را دارند ، توصیه به مراجعه نزد جراح و متخصص زنان در تهران می گردد ؛ پس از انجام معاینات مورد نیاز ، قیمت آن مشخص خواهد شد.

5 thoughts on “لابیاپلاستی

1. سمانه - ژوئن 8, 2021 در 7:02 ق.ظ

لابیاپلاستی خطر یا عوارض جدی نداره؟ من خیلی می ترسم انجامش بدم

• dryeganeh15 - فوریه 7, 2022 در 7:02 ق.ظ

سلام درصورتی که با متد و روش اصولی و علمی جراحی انجام شود عوارضی نخواهد داشت البته باید مراقبت از محل جراحی ریسک عفونتهای محل جراحی نیز از بین میرود.

2. گودرزی - می 5, 2022 در 5:41 ق.ظ

لابیاپلاستی اثری روی میل جنسی نداره؟

3. سلمان زاده - می 5, 2022 در 5:43 ق.ظ

خانم دکتر پماد یا کرمی برای جلوگیری از خشک شدن واژن بعد از لابیاپلاستی وجود نداره؟ اصلا خشک شدن واژن طبیعیه؟

• dryeganeh15 - می 17, 2022 در 6:08 ق.ظ

سلام بله مقداری خشکی طبیعیه کرم واژیهیل باریج و ژل لوبریکنت استفاده کنید