زایمان سزارین چگونه انجام می شود ؟

در کشور ما زایمان سزارین طرفدار بیشتری نسبت به زایمان طبیعی دارد . مهم ترین دلیل آن ترس از درد زایمان می باشد . بسیاری از خانم ها در دوران بارداری از درد زایمان می ترسند و این استرس در طول بارداری همراه آنهاست . سزارین نوعی جراحی است که با بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود و فرد دیگر درد زایمان را تجربه نمی کند . حال این زایمان سزارین چگونه انجام می شود؟  در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

زایمان سزارین چگونه انجام می شود؟

زایمان سزارین چگونه انجام می شود ؟

طبق گفته های دکتر سمیه یگانه بهترین جراح زنان و زایمان تهران سزارین نوعی عمل جراحی است که در مراحل ذیل انجام می شود :

• ابتدا پوست و سپس بافت چربی زیرجلد باز می شود و به مرحله عضله می رسد . عضله ها جدا می شوند فاشیه باز می شود . در این مرحله کیسه آب جدا می شود . زمانی که کیسه آب باز شد ، دست جراح به آرامی داخل فضای شکم می شود و از داخل فضای رحم جنین از زیر سر خارج می شود .
  • جنین کاملا از محیط شکم بیرون می آید . بند ناف کلمپ و جدا می شود . جنین به محیط گرم تر برای خشک شدن منتقل می شود و جفت به آرامی از فضای شکم و رحم خارج می شود .
  • رحم از محیط شکم بیرون می آید و در دو لایه عضلات شکم ترمیم می شود . جراح حتما از عدم خونریزی تک تک بخیه ها مطمئن شود .
  • سپس رحم داخل فضای شکم قرار می گیرد . سپس جراح  از عدم خونریزی رحم در داخل شکم مطمئن می شود. مجددا فاشیا و عضلات کنار هم قرار می گیرند . در هر مرحله باید عدم خونریزی چک شود .
  • سپس پوست به صورت قرینه و منظم ترمیم می شود و پانسمان ضد آب در محل بخیه قرار می گیرد .

زایمان سزارین در چند هفتگی انجام میشود؟

معمولا زایمان طبیعی در تهران در هفته ۴۰ بارداری انجام می شود ولی سزارین دو هفته یا ۱۰ روز جلوتر انجام می شود . البته بستگی به شرایط و اورژانسی بودن وضعیت بیمار دارد . ممکن است حتی در هفته ۲۹ بارداری نیز انجام شود .

دکتر سمیه یگانه متخصص زنان و زایمان و جراح زیبایی زنان  در زمینه انواع جراحی زیبایی و درمان بیماری های زنان  می توانند مشاورات لازم را به شما بدهند. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید یا به پیج اینستاگرام دکتر سمیه یگانه مراجعه نمایید.                               شماره تماس ۰۹۰۲۱۱۸۰۵۰۰-۲۲۸۰۹۴۳۱

درد زایمان سزارین چگونه است؟

معمولا این نوع زایمان با سه روش انجام می شود :

1. بی حسی موضعی

این بی حسی مانند تزریق لیدوکائین در دندانپزشکی است و به صورت موضعی بی حسی انجام میشود. فرد در طی جراحی دردی را احساس نمی کند .

زایمان سزارین چگونه انجام می شود؟

1. بیهوشی عمومی

با توجه به شرایط بیمار و انتخاب بیمار در اتاق عمل انجام می شود . عوارضی مانند حالت تهوع ، سردرد بعد از زایمان به سراغ فرد می آید که با خوردن مایعات فراوان برطرف می شود.

1. بی حسی منطقه ای

تزریق ماده بی حسی به عصبی که نزدیک به نخاع است و از کمر به پایین را بی حس می کند . بسیاری از افراد تصور می کنند که این بی حسی خطرناک است و تا آخر عمر دچار کمر درد می شوند . این تصور اشتباه است و خطری برای فرد ندارد . تنها عوارضی از جمله تغییرات فشار خون ، سردرد و حالت تهوع بعد از زایمان ایجاد می شود که بعد از مدتی برطرف می شود و جار نگرانی نیست.