ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 14 الی 20
(021) 22809431

از درد زایمان طبیعی می ترسید؟

Contents

آیا از درد زایمان طبیعی می ترسید؟

آیا از درد زایمان طبیعی می ترسید؟ و بین زایمان سزارین و طبیعی مردد هستید ؟ خود را با این جمله که آستانه درد من پایین است برای انتخاب زایمان سزارین توجیه کرده اید؟ اما نگران نباشید می توان با کمترین درد به صورت طبیعی زایمان کنید.( جراح و متخصص زنان )

بعد از تصمیم گیری برای داشتن فرزند اولین دغدغه خانواده ها به خصوص برای بانوان نوع زایمان است. ترس از نحوه زایمان طبیعی و دردهای حین زایمان یا مشکلات و سختی های دوره نقاهت بعد از زایمان سزارین گاها افراد را بر سر دو راهی پیچیده ای قرار می دهد. باید بدانید که این درگیری های ذهنی فقط برای شخص شما نیست و تقریبا اکثر خانواده ها در این موضوع اتفاق نظر ندارند. عموما مادران گذشته زایمان طبیعی را پیشنهاد می کنند و مادران امروزی بخاطر بسیاری از مسائل ترجیح می دهند فرزند خود را به صورت سزارین به دنیا آورند.

از-درد-زایمان-طبیعی-می-ترسید؟

از درد زایمان طبیعی می ترسید؟

اما به راستی کدام یک از این دو عمل رضایت بخش و در عین حال کم خطر تر است ؟ بگذارید سوالمان را طور دیگری مطرح کنیم آیا به طب گذشته اعتماد بیشتری دارید یا طب معاصر ؟ این اعتماد به هر یک از این دو از کجا نشات می گیرد؟ تجربه ها در این باره چه حرفی برای گفتن دارند ؟

در این مقاله سعی داریم بخشی از نگرانی های شما را تسکین دهیم و شما را برای گرفتن تصمیم بهتر یاری کنیم .

مراحل زایمان

زایمان در سه مرحله مشخص اتفاق می افتد :

  1. مرحله اول : انقباض ها به تدریج گردن رحم را باز می کنند.
  2. مرحله دوم : شما فشارهایی را وارد کرده و نوزادتان به دنیای جدید وارد می شود.
  3. مرحله سوم : شما جفت را به بیرون هدایت می کنید.

در مرحله اول چه اتفاقی می افتد ؟

در مرحله اول زایمان ، گردن رحم شما باز می شود بنابراین فرزند شما متولد می شود. ماهیچه های رحم شما با هر انقباض فشرده و آزاد می شوند و به تدریج گردن رحم شما را به سمت بالا به طرف بخش پایینی رحم می کشد.

در پایان مرحله اول ، درد زایمان شدیدتر می شود. در این مرحله گردن رحم به طور کامل منبسط و باز شده و تمایل شدید به فشار آوردن را در خود احساس می کنید.

در مرحله دوم چه اتفاقی می افتد ؟

در این مرحله نوزاد متولد می شود. در طول این مرحله از زایمان نوزاد شما شروع به حرکت به سمت پایین مهبل می نماید.

با ایجاد انقباض های فوری ، احساس تمایل به فشار آوردن در شما از بین می رود. وقتی سر نوزاد به اندازه کافی بیرون آمد ، پزشک می تواند آن را ببیند و شما می خواهید با فشار ، نوزادتان را به بیرون بفرستید. این مرحله فعال در مرحله دوم نامیده می شود.

در طول مرحله فعال در مرحله دوم ، شما فشار سر نوزادتان را که به آرامی در حال حرکت به پایین می باشد بر روی رحم خود احساس می کنید به فرمانی که بدنتان به شما می دهد گوش کنید و در واکنش به این دستور ، فشار وارد بیاورید. اگر احساس می کنید که نفس کشیدن بین هر فشار حس خوبی به شما می دهد ، این کار را انجام دهید.

در مرحله سوم چه اتفاقی می افتد ؟

مرحله سوم زایمان زمانی شروع می شود که نوزادتان به دنیا آمده و زمانی خاتمه می یابد که شما جفت را به بیرون هدایت کرده و کیسه آبی که به جفت متصل است تخلیه می شود.

از درد زایمان طبیعی می ترسید؟

زایمان طبیعی بدون درد

زایمان به صورت طبیعی از دوران های گذشته بین جوامع انسانی مشترک بوده است اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و علوم پزشکی نوعی دیگر از زایمان به نام سزارین رواج پیدا کرد ، البته در حال حاضر انواع زایمان طبیعی مثل زایمان در آب نیز خواهان خاص خود را دارد.

اگر بخاطر درد ناشی از زایمان طبیعی دور این نوع از زایمان را خط کشیده اید ، باید بگوییم در حال حاضر برای رفع این دردها از داروی بی حسی موضعی یا به عبارتی بی حسی اپیدورال استفاده می شود. این داروی بی حسی قبل از زایمان به نخاع مادر تزریق شده و درد قسمت تحتانی بدن را از بین می برد و به مادران این امکان را می دهد که علاوه بر مشاهده به دنیا آمدن فرزند خود و لذت بردن از لحظات ناب آن درد زایمان را حس نکنند. شاید این تناقض که چطور زایمان طبیعی که همیشه با دردهای شدید تداعی می شد اینک بدون درد امکان پذیر است ؛ تصمیم شما را برای از دست دادن دیدن تولد فرزندتان بخاطر بیهوشی در زایمان سزارین تغییر دهد.

زایمان طبیعی با بی حسی

این دارو می تواند در طول زمان زایمان طبیعی تزریق شود و اگر مادر در بخشی از زمان احساس درد کرد به نخاع او وارد شود. لازم به ذکر است که این دارو برای تسکین درد ناشی از بخیه هم کار ساز بوده است.

اگر از آن دسته از مادرانی هستید که قصد زایمان طبیعی دارید ولی دچار فشار خون بالا می باشید ، این نوع زایمان بخاطر داروی بیهوشی برای شما نیز امکان پذیر است.

پاسخ