ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 14 الی 20
(021) 22809431

تنگ کردن واژن در تهران

تنگ کردن واژن ، جزء صدها جراحی های زیبایی زنان به شمار می آید که علاوه بر تنگی واژن ، سبب افزایش زیبایی ظاهر و درمان بیماری های مربوط به آن نیز می گردد. این امر دارای روش های متفاوتی است که در ادامه این مقاله از سایت دکتر سمیه یگانه بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی در تهران به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر کاندید این عمل زیبایی هستید اما نمی دانید کدام یک از روش های عمل جراحی تنگ کردن واژن در تهران برای شما مناسب است بهتر است این مقاله را مطالعه نمایید.

 

تنگ کردن واژن

 

Contents

علل شل شدن واژن

بسیاری از بانوان تصور می کنند شل شدن دهانه واژن به علت تعداد مقاربت هایی است که در طول زندگی خود داشته اند. اما در واقع علت اصلی می تواند هر چیزی جز این باشد. بافت های درون واژن بر اثر عوامل مختلفی خاصیت کشسانی و ارتجاعی خود را از دست می دهند که عبارتند از :

  1. اضافه وزن
  2. آسیب به کمر
  3. آسیب به لگن
  4. بلند کردن اجسام بسیار سنگین در پی داشتن مشاغل سخت
  5. نزدیک شدن به یائسگی
  6. تعدد زایمان طبیعی
  7. ابتلا به سرفه های طولانی درمان نشده
  8. وزنه برداری یا فعالیت های مشابه
  9. و در نهایت افزایش سن

بر اثر گشاد شدن واژن و نیاز به جراحی تنگ کردن واژن در تهران، رخدادهای زیر دور از انتظار نیستند:

  • لذت جنسی کمتر می شود چرا که تماس مابین آلت تناسلی مرد و زن کمتر شده و اعصاب حسی در این اندام ها کمتر تحریک می شوند.
  • ابتلا به عفونت های مکرر واژینالی بر اثر گشاد شدن دهانه واژن بیشتر رخ می دهد چرا که فضا برای ورود میکروب ها به داخل واژن بر اثر گشادی این عضو مستعدتر می شود.

 

تنگ کردن واژن

مزیت های تنگ کردن واژن تهران

  • کیفیت رابطه جنسی فرد بهبود می یابد
  • جزو روش های جراحی کم تهاجمی محسوب می شود.
  • دارای طول مدت نقاهت کوتاه است.
  • اعتماد به نفس زن را در هنگام مقاربت بیشتر می کند.

عمل تـنگ کردن واژن در تهران

در بسیاری از مواقع ، شاهد خواهیم بود که بانوان از وضعیت واژن خود ناراضی بوده و در حین مقاربت از لذت کافی بهره مند نمی شوند ؛ این امر ممکن است در اثر زایمان طبیعی ، رابطه های مکرر ، افزایش سن و از این قبیل موارد رخ داده باشد ، که به منظور درمان آن و همچنین احساس رضایت در افراد می توان عمل تـنگ کردن واژن را انجام داد.

در مواردی که فرد دچار افتادگی و شل شدگی واژن شده باشد ، علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن زیبایی و روابط جنسی مشکلات دیگری نیز همانند بی اختیاری ادرار ، عفونت ، قارچ های تناسلی و از این قبیل موارد نیز رخ می دهد ؛ بنابراین این جراحی علاوه بر جنبه زیبایی ، جنبه درمانی نیز دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق اشاره کنیم ، باید ذکر کنیم که منظور از شل شدگی واژن ، آسیب دیدگی دو بخش متفاوت از ناحیه تناسلی بانوان ناحیه پرینه و شل شدن بافت های دیواره واژن می باشد که می توان با یکی از روش های پرینورافی ، واژینوپلاستی و غیره اقدام به تنگ کردن واژن در تهران کرد.

 

تنگ کردن واژن

 

عوارض تنگ کردن واژن چیست؟

هر جراحی زیبایی یا درمانی می تواند منجر به بروز عوارض کوتاه مدت شود که برای این عمل این عوارض عبارتند از:

  1. احساس درد پس از عمل
  2. احتمال بروز عفونت بر اثر انتخاب غیر اصولی جراح زیبایی زنان
  3. بروز زخم در ناحیه
  4. در موارد بسیار نادر تغییر دائمی در قسمت لابیا
  5. احتمال واکنش به نوع بی حسی یا بیهوشی

نکته: توجه داشته باشید که اگر این اقدام توسط جراح حاذق به انجام برسد، ریسک بروز تمام موارد یاد شده کاهش یافته و می توانید به مزیت های بی شمار این جراحی زیبایی زنان دست یابید.

انواع روش های عمل تنگ کردن واژن

جهت انجام عمل تـنگ كردن واژن ، روش های متفاوتی وجود دارد که در ذیل به آن ها اشاره شده است :

  • پرینورافی
  • واژینوپلاستی
  • عمل تایتنینگ با نخ

در بین روش های فوق ، پرینورافی و واژینوپلاستی از معروف ترین و موثرترین روش های تـنگ کردن واژن می باشند.

 

روش پرینورافی

حد فاصل میانی ناحیه تناسلی و مقعد بانوان را پرینه می نامند ؛ این ناحیه علاوه بر موثر بودن در لذت جنسی ، عضله های لگن را نیز دربردارد ؛ طبق مطالعات انجام شده تقریبا ۹۰ درصد از بانوان پس از انجام زایمان طبیعی ، دچار پارگی پرینه می شوند ؛ لازم به ذکر است که میزان پارگی در بانوان متفاوت بوده و در برخی از موارد به خودی خود بهبود می یابد. از آنجایی که پس از بهبود ناحیه پرینه ، ممکن است ظاهر زخم ناخوشایند بوده و از طرفی دیگر با شل شدگی واژن نیز همراه باشد ؛ بهترین جراح و متخصص زنان در تهران و دیگر شهر های ایران انجام عمل تنگ کردن واژن به روش پرینورافی را پیشنهاد می دهد که تحت عنوان پرینوپلاستی ، نیز شناخته می شود.

 روش واژینوپلاستی

واژینوپلاستی در تهران  به وسیله برداشتن بافت های افتاده و اضافی واژن ، کانال واژن ترمیم شده و در نهایت منجر به تنگی آن می شود و سبب افزایش رضایت بانوان می گردد.

تنگ کردن واژن با نخ

این فرایند زیبایی در واقع ، عملی بدون درد و خونریزی می باشد که در مدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی ، قابل انجام است. متخصص زنان در انجام این پروسه توسط نخ ، دو طرف دهانه واژن را به سمت بالا جمع می کند و همین امر سبب تنگ شدن واژن می شود. پس از این که دو طرف دهانه واژن به سمت بالا جمع می شود ، متخصص زنان با استفاده از بخیه های ریز و ظریف دهانه واژن را با نخ هایی به سمت بالا کشیده و جمع می کند. این فرایند در نهایت باعث جوانی و تنگی واژن می شود. یکی از سوالات رایجی که افراد طی جلسه مشاوره با جراح زنان در این خصوص می پرسند این است که جنس نخ های مصرفی از چیست؟ به عنوان مثال برخی از نخ های استفاده شده در این عمل ، از جنس کاپرولاکتون می باشند که در واقع به نخ های لیفتینگ معروفند و توسط شرکت ایتالیایی پیروم تولید می شوند. طول این نخ ها ۱۲ سانتی متر  و ماندگاری آن ها طی زمانی بین ۹ الی ۱۵ ماه است. همچنین باید گفت که این نخ ها به طور کامل جذب پوست شده و نشانه ای از آن ها پس از پایان جراحی در واژن نمایان نمی شود. این نخ ها همگرا و دو جهتی هستند که سبب جمع شدن بافت های واژن می شوند. ورودی واژن نیز در این متد به شیوه ای بدون درد ، تنگ و جمع شده که سبب جوان تر و شاداب تر شدن واژن می شود. با تنک کردن واژن از طریق نخ نه تنها اعتماد به نفس زن افزایش می یابد ، بلکه روابط زناشویی نیز محکم شده و مشکلاتی از قبیل بی اختیاری ادرار و ابتلا به عفونت ها نیز کاهش می یابد.

رابطه زناشویی بعد از عمل تایتنیگ به چه صورت خواهد بود؟

معمولا بعد از انجام عمل جراحی واژینوپلاستی بیمار باید حداقل به مدت ۴ الی ۶ هفته از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید. البته میزان دقیق از سرگیری روابط جنسی را باید جراح و متخصص زنانی که عمل جراحی تنگ کردن واژن در تهران  را برای شما انجام داده است اعلا نماید. چرا که ممکن است برخی از بیماران به دلیل زیاد بودن حجم شلی زمان بیشتری را برای بهبودی کامل نیاز دارند.

 

تنگ کردن واژن

دوران بهبودی پس از تنگ کردن واژن چقدر است؟

دوران ریکاوری بیمار بعد از انجام پروسه تنگ کردن واژن بسیار کوتاه است و به دنبال آن فرد ، بعد از این فرایند به سرعت بهبود می یابد. مریض بعد از این پروسیجر ، به توصیه پزشک می بایست به مدت چند ساعت در مرکز درمانی یا بیمارستان تحت مراقبت باشد و سپس در این مدت با بررسی معاینات ، در صورت هیچ گونه مشکلی ، بیمار ترخیص می شود. ممکن است بعد از رفع اثر بی حسی ، متقاضی احساس دردی ناچیز در ناحیه تناسلی خود داشته باشد که با مصرف داروهای مسکن طبق تجویز بهترین جراح و متخصص زنان و زایمان و رعایت مراقبت های لازم پس از تنگ کردن واژن ، این ناراحتی کنترل می شود. در صورت مشاهده کبودی و ورم در این ناحیه نگران نباشید زیرا موقت بوده و پس از ۲ هفته پایان می یابد. دقت داشته باشید که تا حدود ۶ هفته بعد از این پروسیجر باید از مصرف تامپول و برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید. اما بعد از ۱ گذشت هفته می توانید کارهای روزانه خود را ادامه داده اما فعالیت های سنگین انجام ندهید. دکتر زنان اغلب برای تقویت عضلاتی که با عمل تازه شکل گرفته و پیشگیری از هر گونه مشکلی انجام تمرینات کگل را پیشنهاد می کند. در صورتی که مراقبت های بعد از تنگ شدن واژن را جدی نگیرید ، دوره نقاهت بیشتر طول می کشد و شاید عضلات تغییر یافته تحت جراحی در جای جدید خود حفظ نشوند. از این رو بعد از این جراحی ، برای اطمینان از بهبودی ، پزشکان توصیه می کنند یک سری آزمایش هایی در جهت چک آپ انجام دهید.

هزینه جراحی واژینوپلاستی

هزینه های این جراحی ها بر حسب میزان تخصص پزشک ، متد مورد استفاده و مقدار مشکلات فرد ، هزینه کلینیک و غیره متغیر است. به همین جهت برای اطلاع از هزینه دقیق این فرایند به دکتر سمیه یگانه بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران مراجعه فرمایید.

آیا تنگ کردن واژن برای تمامی خانم ها مناسب است؟

گفتیم تنگ نمودن واژن در ابتدا روشی درمانی بوده اما به مرور زمان از آن برای مقاصد زیبایی نیز استفاده می شد. به نحوی که شاید بسیاری از داوطلبان انجام آن ، دچار هیج یک از مشکلات شلی ، افتادگی یا گشادی نباشند. از همین رو می توان گفت عمل تایتنینگ تقریبا محدودیتی ندارد مگر در متقاضی در شرایط زیر قرار داشته باشد که در چنین موقعیت هایی انجام این عمل ممنوع می باشد.

  • خانم های باردار یا کسانی که قصد باردار شدن و زایمان طبیعی را دارند ، زیرا در صورت زایمان به روش طبیعی بعد از انجام روش های فوق ، درد شدیدی را متحمل خواهید شد و علاوه بر آن نیز نتیجه عمل جراحی از بین خواهد رفت.
  • مبتلایان به بیماری های نقص سیستم ایمنی
  • خانم های که به عفونت های قارجی یا باکتریایی در ناحیه تناسلی دچار هستند. این دسته از افراد بهتر است ابتدا نسبت به درمان مشکلات خود اقدام نماییند و سپس برای انجام عمل تنگ کردن واژن در تهران اقدام کنند.
  • با توجه به اینکه تغییرات این روش های جوانسازی واژن در نواحی درونی این اندام به وجود می آید ، انجام این پروسه ها برای دختران باکره وجود ندارد.

بهتر است در خصوص اینکه آیا کاندید مناسبی برای عمل تنگ کردن واژن در تهران محسوب می شوید یا خیر و نتیجه مطلوبی دریافت می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

5 thoughts on “تنگ کردن واژن در تهران

  1. سلطانی - دسامبر 21, 2021 در 7:03 ق.ظ

    من ۴۰ سالمه می تونم عمل تنگ کردن واژن رو انجام بدم؟

    پاسخ
    • dryeganeh15 - فوریه 7, 2022 در 7:04 ق.ظ

      سلام بله اغلب این جراحی بعد از سنین ۳۵ یا ۴۰ سالگی انجام میشود .

      پاسخ
  2. dryeganeh15 - ژانویه 11, 2022 در 7:02 ق.ظ

    سلام بله اغلب این جراحی بعد از سنین ۳۵ یا ۴۰ سالگی انجام میشود .

    پاسخ
  3. فاطمه - آوریل 24, 2023 در 1:04 ب.ظ

    چندبار میشه واژن رو تنگ کرد؟ من یکبار این عمل رو انجام دادم اما باز باردارم. بعد از زایمان دوباره می توان عمل کنم یا خیر؟

    پاسخ
    • dryeganeh20 - ژوئن 7, 2023 در 8:13 ق.ظ

      سلام بله میشه بعد از بارداری ، در صورت نیاز دوباره تنگ کردن واژن رو انجام داد.

      پاسخ

پاسخ